Dustanya Hamba

Sesungguhnya memanggil-manggil di kegelapan malam burung merpati yang bertenggek di atas dahan kayu.ia terus sahaja memanggil-manggil sedangkan aku asyik dalam tidurku...

Bohong!sebenarnya bohong aku demi Ka'bah!seandainya aku benar seorang yang asyik dengan Allah sudah tentu burung-burung itu tidak mendahuluiku menangis...

Aku mendakwa bahawa aku seorang pencinta yang bersangatan dahaga untuk bertemu kekasih,namun kenapa aku masih belum pandai menangis seperti menangisnya binatang...-Imam Ghazali ( nasihat ke-10,Ayyuhal Walad)

Thursday, October 1

salam perantauan dari china

salam dari Tanah Besar Asia..apa khabar kepada semua sidang pembaca yang budiman sekalian?mudah-mudahan kita sentiasa di sisi Redho dan Maghfiroh AllahSWT InsyaAllah.jauh perjalanan luas pemandangan,lain orang lain ragam..haa..inilah pepatah melayu yang amat tepat sekali dengan situasi dan keadaan saya di sini sekitar sebulan 3 hari.Alhamdulillah kepada AllahSWT yang menciptakan kita dari tiada kepada ada,maka sudah pastilah AllahSWT berkuasa dengan sebaliknya.salam sayang dan rindu buat kedua orang tua saya di kampung halaman,Kampung Tembak A,Kuala Ketil,Kedah Darul Aman dan semua saudara mara terdekat di negeri Perak,Selangor,Negeri Sembilan dan Johor serta semua yang mengenali diri saya.mudah-mudahan sentiasa sihat wala'fiat hendaknya.terima kasih yang terhingga jugak kepada sahabat-sahabat seperjuangan khasnya di bumi UiTM Penang,kerana banyak membantu dan mendorong saya dalam menjayakan blogspot ini.sekarang kita berada di bulan Syawal,justeru saya rasa masih lagi belum terlambut untuk saya menyusun sepuluh jari memohon maaf dan ampun dari hujung rambut sampai hujung kaki kepada kedua ibubapa saya,guru-guru saya sama ada di sekolah mahupun di Universiti,sahabat-sahabat handai sama ada di sekolah mahupun Universiti dan seluruh yang mengenali saya sekiranya ada salah dan silap saya sepanjang kita bersama.bergurau dan berjenaka,sesungguhnya saya insan biasa yang lemah lagi jahil.saya ucapkan selamat hari raya aidilfitri,maaf zahir dan batin.dan saya rasa mesti sidang pembaca yang setia di waktu ini sedang sibuk menjalani ibadah puasa enam hari di bulan Syawal kan?Alhamdulillah..bagus,tapi kalau xnak bagi malas kena buat awal-awal...habis je beraya tu,terus mula..betok x?sebabnya bila dah hari makin jauh,perut makin lalu dan hati makin layu..hmm alamatnya memang susah laa...kalau xpercaya cubalah...emm.untuk pengetahuan pembaca,saya ada lagi sehari lagi.pastu raya laa..tapi xda kuih muih,ketupat rendang macam kat malaysia laa..sedih tau..huhuhu..emm saya di sini walaupun lain budaya dan kehidupan tapi pengalaman tetap menjadi pangalaman kerana bile kita keluar dari kepompong kita kita mesti bersedia untuk mengenal dan merasai kepompong orang lain supaya kita ni bak kata pepatah melayu "masuk kandang kambing mengembek,masuk kanang lembu menguak" haa..betol x..kalau kita dah biasa insyaAllah segala-segalanya akan membantu kita kenal masyarakat orang luar.emm saya saya untuk edisi ini coretan saya berhenti di sini dahulu..salam perantauan dari saya fahimi..wasalam.

0 comments:

Post a Comment